
Ofte stillede spørgsmål
Her har vi samlet svarene på mange af de spørgsmål, vi ofte får fra vores kunder før eller efter de har bestilt mad fra os. Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Hvad koster levering?
Vi tilbyder følgende leveringsmuligheder:
- Ved køb over kr. 2000,- tilbyder vi gratis levering i en radius af 10 km fra Søndergade 20, 8370 Hadsten
- Ved køb under kr. 2000,- tilbyder vi levering for 75 kr. i en radius af 10 km fra Søndergade 20, 8370 Hadsten
- Gratis afhentning i vores butik i Hadsten
Når du indtaster leveringsadressen i checkout, vil systemet automatisk vise de leveringsmuligheder, der er til rådighed for din bestilling.
Visse varetyper er kun til afhentning (fx Mortensaften menu og nytårsmenu). Nærmere information herom vil fremgå på produktsiden.
Ved bestilling af kursuspakker gælder særlige regler, hvor der vil være mulighed for gratis levering indenfor en radius af 25 km fra vores butik. Kontakt os på tlf. 29 28 21 59 for mere information.
Hvordan vælger jeg leveringsdato?
Du vælger leveringsdatoen i kalenderen på produktsiden, når du afgiver din bestilling. Kalenderen tager højde for bestillingsdeadlines og lukkedage. I travle perioder kan vi dog være nødt til at annullere bestillinger, hvis der er mange ordrer på samme dag, så vi anbefaler at bestille i god tid. Din leveringsdato bliver derfor først endeligt bekræftet, når vi har gennemgået bestillingen manuelt.
Hvilke betalingsmuligheder er der?
Afhængigt af hvordan du foretager din bestiling og hvilken vare, du bestiller, tilbyder vi følgende betalingsmuligheder:
Forudbetaling: Kortbetaling
Vi tager imod VISA og MasterCard/Maestro. Derudover kan du vælge at betale med Google Pay eller Apple Pay.
Vigtigt: Ved kortbetaling hæves pengene umiddelbart efter ordren er godkendt. Dette skyldes, at det i mange tilfælde ikke er teknisk muligt for os at reservere beløbet frem til leveringsdatoen. Din mulighed for at fortryde eller ændre ordren inden for vores fortrydelsesfrist påvirkes ikke af dette.
Modtag faktura
Modtag en mail med en påmindelse om at betale via bankoverførsel eller MobilePay. Betalingsfristen er normalt fire dage før levering, medmindre andet er aftalt eller angivet.
Betal kontant ved levering
Ønsker du at betale kontant ved levering af "mad ud af huset" er dette i mange tilfælde muligt. Vælg "Modtag faktura" ved betaling og kontakt os efterfølgende for at aftale nærmere.
Betal ved afhentning i butik
Smørrebrød og udvalgte menuer kan bestilles online og betales ved afhentning i butikken. Denne mulighed vil fremgå i betalingsprocessen. Har du bestilt "mad ud af huset" til afhenting i butikken, kan du vælge "Modtag faktura" og kontakte os for at aftale, at du betaler i butikken ved afhentning.
Hvornår er deadline for bestilling?
Kalenderen under hvert produkt tager højde for den specifikke deadline for det valgte produkt. Som udgangspunkt skal du bestille senest 10 dage før leveringsdatoen ved catering (f.eks. buffet), mens andre produkter kan have kortere deadline. Hvis der er en særlig deadline, som for eksempel ved nytårsmenu eller mortensaften, vil denne fremgå tydeligt på produktsiden. Har du misset deadline, er du velkommen til at kontakte os hurtigst muligt på tlf. 29 28 21 59 eller mail kontakt@oliviaskoekken.dk for at høre, om vi alligevel har plads i kalenderen til din bestilling.
Kan jeg rette i min bestilling?
Du kan gebyrfrit ændre din ordre frem til 4 dage før levering. Du har mulighed for at justere op i kuvertantallet indtil dagen før levering. Dette sker ved henvendelse på tlf. 29 28 21 59.
Kan jeg annullere min bestilling?
Når du handler hos Olivias Køkken, er der ingen fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 12. Se dog nedenstående afsnit om afbestilling af "catering".
Afbestilling af catering:
Du kan afbestille din levering op til 10 dage før leveringsdatoen. Hvis du annullerer bestillingen senere end 10 dage før levering, opkræves du 90% af ordrebeløbet. Er du i tvivl om, hvilke regler der gælder for din bestilling, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 29 28 21 59 eller mail kontakt@oliviaskoekken.dk.
Hvad skal jeg gøre, hvis maden ikke levede op til mine forventninger?
Vi hører rigtig gerne fra dig, hvis der noget, du ikke er tilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre anderledes. Send os en mail på kontakt@oliviaskoekken.dk.
Hvad skal jeg gøre, hvis der er fejl eller mangler i min levering?
Har du reklamationer til din levering, bedes du STRAKS efter levering kontakte os på tlf: 29 28 21 59.
Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter modtagelse eller fortæring af maden eller ved manglende levering. Det gælder både i relation til levering og indholdet, så vi hurtigst muligt får mulighed for at reagere.
Klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Hvor mange kuverter skal jeg bestille?
Vi anbefaler, at du bestiller 1 kuvert pr. person. Hvis der er børn i selskabet, som ikke spiser så meget, kan du beregne 0,5 kuvert pr. barn. Vi har mange års erfaring med catering og plejer at beregne rigeligt med mad ud fra det valgte kuvertantal. Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os inden du bestiller.
Hvem kan handle hos Olivias Køkken?
Vi sælger til både private og erhverv. Du skal være myndig, minimum 18 år, for at handle via vores hjemmeside.
Er de oplyste priser inkl. moms?
Medmindre andet er angivet, er alle priser angivet i danske kroner pr. kuvert eller pr. stk. inkl. moms (undtaget vores kursuspakker, som henvender sig til erhverv).
Kan jeg få hjælp til at bestille?
Du kan handle hos os på følgende måder:
- Via www.oliviaskoekken.dk
- Via mail til kontakt@oliviaskoekken.dk
- Via tlf. 29 28 21 59
Leveres maden varm eller kold?
For "mad ud af huset" gælder følgende medmindre andet er angivet:
- Maden leveres varm i termokasser.
- Stege og lignende skal udskæres.
- Sovs skal opvarmes.
- Salater, forretter og desserter leveres i skåle/fade – klar til servering.
Nogle menuer (f.eks. nytårsmenu) leveres kold, og har en medfølgende varmevejledning. Dette vil fremgå på produktsiden ved køb.
Kan I tilpasse menuen til specifikke kostbehov, som vegetarisk, glutenfri eller vegansk?
Vi har flere vegetariske muligheder i vores menuer, og vi forsøger også gerne at tilpasse vores retter til specifikke kostbehov. Kontakt os gerne inden bestilling, så vi kan finde den bedste løsning, der passer til dine ønsker og krav.